WP Okulu Soru & Cevap

Aradığınız cevaplara buradan ulaşabilirsiniz...

WP Kulüp Forums Soru & Cevap Eğitimler Dışındaki Konular Bakım ve Destek Hizmetleri

  • Bakım ve Destek Hizmetleri

    Bu yazı Ercan Gülçay tarafından oluşturuldu 17/10/2023 at 12:45

    Merhabalar,

    Müşterilerin sayısı ve talepleri arttıkça bakım ve destek hizmetinde bazı sınırlamalar getirmek istiyorum. Sizler bu konuda nasıl çalışıyorsunuz?

    Bakım tarafında aylık rutin olarak WordPress, tema, eklenti ve veri tabanı güncelleme ve bakımlarını yapıyorum.

    Destek tarafında ise çok nadir talep isteyen de oluyor çok fazla isteyen de var. Bunlara aylık yada saatlik nasıl bir ücretlendirme yada limit koyabilirim görüşlerinizi merak ediyorum.

    Ercan Gülçay cevapladı 7 ay önce 3 Üye · 6 Cevap
  • 6 Cevap
  • Toygar

    Üye
    17/10/2023 at 13:52

    Merhaba,

    Öncelikle “Danışmanlık Hizmeti” ve “Bakım Hizmeti” tanımını hem kendiniz hem de müşterileriniz için yapmalısınız.

    Benim için “Danışmanlık Hizmeti”; adından da anlaşıldığı gibi, müşterimin yapmak istediği şey hakkında ona yol göstermek, o işi yapmak değil. İkisi çok farklı şeyler.

    “Bakım / Onarım Hizmeti” de aynı şekilde mevcut sitenin ihtiyaç duyduğu güncellemeler, online süresi kontrolü, eklenti çakışmalarının kontrolü, bunların düzeltilmesi, yedeklemeler, çekirdek güncellemeleri, versiyon kontrolleri, olası yeni yazılımlar (bit eklenti artık bir başka eklentinin de görevini yapıyordur ve gereksizdir.) gibi şeyleri kapsar. Müşterinin taleplerini değil.

    Şayet müşteri bunların dışında sürekli bir takım isteklere sahipse; bu zaten Bakım, Onarım, veya Danışmanlık hizmeti değil, müşteri her istediğinde hazır bulunacağınızı taahhüt ettiğiniz tam zamanlı bir iş olur ve fiyatının ayrıca belirlenmesi gerekir. Bu da genellikle saat/fiyat oranıyla belirlenir. Bu detayı anlamak ve anlatmak bence çok önemli. Kullanıcıya sabit bir rakam vermek istiyorsanız, bu onunla çalışmadan elde edemeyiceğiniz bir veri olduğu için verdiğiniz rakam ya çok yüksek ya da çok düşük kalır. Ama çözümü var:) Haftalık 1 saat kuralı!

    Basitçe anlatmak gerekirse “kasko” gibi düşünmek lazım. Sizin için hiç bir şey yapmıyor gibi görünürler ama ihtiyaç duyduğunuzda size yardım edecekleri taahhütüne ödeme yaparsınız. Yani hayatınız boyunca bir faydalarıda olmayabilir. Ama çöken bir web sitesinin hızlıca geri getirilmesi çok önemli bir konudur.

    Yukarıdaki şartlar altında zaten bir müşteri için ayrılacak süre haftalık 1 saati nadiren geçer. Ve bu sunduğum fiyat teklifinde yazar. Kullanıcı buradan zaten saat/fiyat oranını kendide çıkarabilir. Ancak 1 ay 4 hafta yapmaz bunuda unutmamak lazım.

    Ben fiyatı 1-6-12 ay olarak USD cinsi üzerinden ve tek seferlik ödeme olarak belirledim. Yani bana aylık ödeme yapamaz, hepsini peşin ve tek seferde ödemek zorunda (Muazzam kazıklar yedim bu konuda).

    Fiyat her Ocak ayında o günkü kura göre fiyatım revize oluyor ve bu fiyat yıl boyu devam ediyor. Yani Ocak ayında da Kasım ayında da rakam aynı ama USD üzerinden olduğu için herkes Ocak ayında revize olacağını biliyor. Bu yüzden herhangi bir zam nadiren oluyor. Ancak isterse kredi kartına taksitle hizmeti satın alabiliyor. Buda teklifimde yazar.

    NOT:Aylık ödeme ayrıcalığı var ama sadece web sitesi tasarımını benim yaptığım müşteriler için geçerli. Yani köklü değişikler talep etmeyecek olanlar.

    Bazı toleranslarda var; Mesela yıl boyu bir talebi olmayan bir müşteri 50 tane yeni ürün eklemek isterse de buna bık bık yapmıyorum ve talebini yerine getiriyorum. Sürekli bir şeyler isteyen müşterim de zaten haftalık 1 saat hizmet alacağını bildiği için beni zorlamıyor.

    Umarım bu bilgiler biraz yol gösterici olabilir. Sorularınız olursa cevaplamaya çalışırım. Peki sizi nasıl ilerliyorsunuz? bende sizden bir şeyler öğrenmek isterim.

    Sevgiler,

    • Ercan Gülçay

      Üye
      18/10/2023 at 09:58

      Toygar Bey,

      Detaylı paylaşımız için öncelikle teşekkür ederim. Bu yazdıklarınız çok detaylı ve yol gösterici. Müşteriler teknik tarafı çok anlamasa da kasko örneği ile daha iyi anlayacaklarını düşünüyorum 🙂

      Ben daha önce destek tarafında hizmet vermiyordum. Daha çok kendi yaptığım sitelerin rutin bakımlarına devam etmek için yıllık cuzi bir tutar alıyordum. Birçok müşteri yıl içerisnde çok sık talepler gelmiyordu.

      Fakat son zamanlarda yeni gelen müşteriler özellikle destek tarafında ihtiyaçları olduklarını söylüyorlar. Sistemlerini tanımak çözüm sunmak derken ilk ay çok yoğun geçiyor. Sonra bir şekilde sistem oturuyor ve talepler azalıyor.

      Tabi bu yoğun zamanda yeni site işi alamıyorum yada mevcut projeler de aksamalar oluyor. Şuan destek tarafında ilk ay yoğunluğu ve zorluğunu ölçüyorum ve sonraki aylarda nasıl devam edeceğime bakıyorum.

      Sizin bahsettiğiniz gibi bakım/onarım ve danışmanlığı ayrı bir pakette ve sınırlı saatte tutarım. Destek tarafını crm panelimde ticket açtırarak saatlik yada sabit tutara göre işi faturalayabilirim. Burada da Perfex CRM kullanıyorum ve sistemi oturtmaya çalışıyorum. Ödeme tarafında PayTR ve Stripe entegrasyonu sağladım. Mail şablonlarını Türkçeleştirip tam kullanmaya başlayacağım.

  • Fikret TOZAK

    Eğitmen
    18/10/2023 at 09:32

    Ercan çok güzel bir konuya değinmişsin teşekkürler. Ben de yakın zamanda yaptığım bir bakım sözleşmesi maddelerini doğrudan ekliyorum. Bence en önemli madde NOT2 olarak yazdığım kısım. Ücreti de biraz bu belirliyor.

    Madde – 4 : İş Tanımı ve Yapılacak Çalışmalar

    Yüklenici, bu sözleşme ile aşağıda yazılı bulunan hizmetleri bizzat ve özgün olarak yerine getireceğini taahhüt etmektedir. Aylık hizmet alınacak web sitesi adresi:

    • Siteye yeni içeriklerin eklenmesi. (Mevcut sayfa düzeni ile)

    • Mevcut sayfalarda güncelle yapma (metin, görsel, video ekleme çıkartma)

    • Eklenti güncellemeleri

    • Güvenlik güncellemeleri

    • Haftalık yedek alınması

    • Sitede WordPress kaynaklı çıkacak sorunların tespiti ve çözümü için çalışma yapılması

    • Google Analytics kurulumu ve ayarlanması

    • Ads ve facebook pixellerinin gözden geçirilip düzeltilmesi

    • Mailchimp muadili bir mailing sistemine karar verilmesi ve sitede gerekli uygulamaların yapılması

    Dahil Olmayan Hizmetler:

    • Tema değişikliği

    • Görsel düzenleme (bir görsel üzerinde değişiklik yapmak)

    • Hız optimizasyonu

    • Ürün eklemek

    NOT-1: Her ne kadar güvenlik güncellemelerini yapmış olsak da her sistemin zaafiyetleri olabilmektedir. Güvenlik ya da başka bir sebeple kaynaklanan hiçbir zarardan yüklenici sorumu değildir.

    NOT-2 Verilen aylık destek 5 saati geçemez.

    NOT-3: İstekler eposta yolu ile iletilecek, çalışmalar istek sonrası gün başlayacaktır.

    • Ercan Gülçay

      Üye
      18/10/2023 at 10:03

      Fikret hocam değerli paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Toygar beyin paylaşımlarıyla bunları harmanlayıp güzel bir sözleşme çıkacağını düşünüyorum 🙂

      • Fikret TOZAK

        Eğitmen
        18/10/2023 at 10:05

        Bizlerle paylaşırsan çok memn un oluruz.

        • Ercan Gülçay

          Üye
          18/10/2023 at 10:09

          Tabiki de doküman olarak paylaşabilirim 🙂

Log in to reply.

Add Your Heading Text Here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Gün :
Saat :
Dakika :
Saniye

Hoşgeldin !
Seni Tekrar Aramızda Görmek İstiyoruz

WP Kulüp
840TL İndirim

WP Kulüp BAŞVURU

WP Kulüp hakkında daha fazla bilgi almak istediğinizi duyduk.

Size uygun yol haritasını oluşturmak için bilgilerinizi bırakın uzmanlarımız sizi arasın.